Alla inlägg under november 2011

Av Avin Sadun - 13 november 2011 20:49

Grattis till Josef som fyllde 4 förrigår, och han och hans syskon och mamma var hos oss igår och han gillar spiderman, så jag tänkte, varför inte göra en spiderman tårta till han? Och ja, så vart det också. Det fick bli ljusa tårtbottnar, hallonsylt och chokladganache (en slags chokladkräm) i fyllningen. Och sedan så spacklade jag den med vitchokladganache, för att marshmallow fondanten skulle sitta bra på den. Jag gjorde marshmallowfondanten från grunden, och det är bra att ha istället för t.ex marsipan. Dels för att födelsedags barnet är allergisk mot nötter, och dels för att det smakar så mycket godare med marshmallows, tycker jag. 

Men så här vart den: 



   


Säg gärna vad ni tycker om den! Btw, jag stressade för mycket när jag skulle skriva grattis, så det vart inte alls snyggt! ;P

Ha det super! ^^

Av Avin Sadun - 11 november 2011 18:18

Hejsan! Ber om ursäkt för att jag inte bloggat på flera veckor, men det är för att jag inte har haft tid! Det är supermycket som händer och måste fixas i skolan, och förra veckan var jag väldigt upptagen med mina kusiner som kom till oss i 4 dagar... Men jag lovar att jag ska försöka blogga mer, så gott jag kan. Det får bli ett snabbt inlägg idag så här kommer en bild på en tårta jag gjorde för några veckor sen, när vi hade fått några gäster: 



Mamma gjorde som vanligt en kärleksmums, eller snoddas, som det också kan heta, som syns i bakgrunden. 


Ha det bra! ^^  


Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om bloggen?
 Superbra! Kollar varje dag!
 Jättebra! Kollar några gånger i veckan.
 Den är okej. Kollar någon gång i veckan.
 Nej, den är inte bra. Behövs mer grejer för att få igång den. Kollar någon gång i månaden.
 Superdålig!! Dåligaste bloggen någonsin. Kollar aldrig!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards