Alla inlägg under maj 2011

Av Avin Sadun - 30 maj 2011 19:03

Förlåt för att jag inte lagt upp något dom senaste veckorna. Jag har haft fullt upp hela helgen med GD/GIF olympiaden som var det sista året för 6:orna, och jag har inte varit med dom senaste åren, så jag bestämde mig för att vara med denna gång! Och det var roligare än jag hade förväntat mig!  

Men nu så återgår vi till bakandet och det har blivit en del dom sista dagarna, så det kommer en lagom lång lista på bilder nu! 


 Vi börjar med en hälsokick! Jag gjorde en sallad förra veckan tror jag det var... eller? Jaja, men iaf så innehöll den massa nyttiga grejer, bland annat sallat, gurka, makaroner, äpple och fetaost. Ni kanske tror att smakerna inte går ihop, men med äpplets sötma och fetaostens sälta så vart det ganska gott! 

 Jag har alltid velat baka en amerikansk cheesecake som man serverar med massa rårörda jordgubbar! Och i fredags så bestämde jag mig för att göra det! Det smakade helt okej, jag är ändå inte särskilt förstjust i att äta sånt jag bakar, vilket kan vara lite märkligt, men däremot så var jordgubbarna goda!!

 Min bit av kakan!


Och sist men inte minst så var det i lördags då jag kommit hem från GD/GIF och då vart jag så himla sugen på chokladkaka! Så jag googlade runt lite på 5-minuters chokladkaka, och det fanns! Det var bara att slänga ihop det som skulle vara med och mikra! Och det vart gott! Kanske inte om man är smått sugen på något, men var man lika sugen på något choklad aktigt som jag så var det ett bra botemedel! Rekomenderas helt enkelt!

Den var lite ljusare i verkligheten, och jag hade på lite vaniljglass! 

Allt för denna gång, ha det bra tills dess!!  

      

Av Avin Sadun - 20 maj 2011 18:52

Igår var en av mina kompisar hos mig för att vi skulle hinna göra klart en sång som vi har i upgift att ha klar tills på torsdag, men istället för att göra det, så bakade vi! Jag vet att det var dumt att göra det istället, vi hann faktiskt inte göra något på låten, men det vart iaf goda, söta små cupcakes med chokladfrosting! Som kronan på värket garnerade vi dom med lite strössel...

Och dom vart så här!

  Lite kladdiga...

 

  Och här fick dom posera med strösselburken!

Ha det bra! 

Av Avin Sadun - 18 maj 2011 19:44

Idag tjuvstartade jag sommaren...

För vad är mer sommrigt än jordgubbar med glass och lite strössel? Smarrigt!     Fast det var ganska blåsigt idag, så det var precis inte sommar...

Men chokladsåsen saknades vilket är ganska viktigt.

Nu ska jag ta en snabbdusch, så måste dra!

Ha det bra!

Av Avin Sadun - 14 maj 2011 18:33

Hejsan svejsan!

Idag bestämde jag mig för att baka mini-cupcakes...

Men det vart absolut inte bra. Jag skulle lägga i smeten i knäckformar, men dom flöt bara ut. Så jag fick panik och funderade länge över vad jag skulle göra för att rädda dom. Jag fick senare den ända tanken om att själpa upp hela smeten i en enda form. Och den var ju till för mini-cupcakes, så det vart en ganska lite kaka!:p

Men sen så bestämde jag mig för att smula sönder kakan och göra lite cake balls!

Dom vart kladdiga och såg inte så jätte goda ut, men smakade ganska okej. Hade även med lite hackad vit choklad i smeten.

Och så här såg dem ut:

     Jag hade ganska dålig kamera den här gången!

Ha en bra lördag!


Av Avin Sadun - 13 maj 2011 19:35

Som jag sa så är jag hos min kompis Lina! Jag är här och hälsar på för att hennes lilla bebis kusin har kommit för att vara här över helgen ända från västerås, och hon är så gullig! Här kommer några färska bilder: Här är Lina!


  Och här är hennes kusin Nada! Det är lite svårt att ta kort på bebisar, för att dom rör sig så mycket, så bilden blev lite suddig... 

Ha det gott! 

Av Avin Sadun - 13 maj 2011 17:00

Hej! Då var det fredag igen! Snart ska jag gå till en av mina kompisar och hänga där en liten stund...

Det blir nog roligt! Men innan jag glömmer bort det så ska jag tacka Emmelie för ett jätte fint och bra jobb av bloggen! 

Så ett STORT tack till henne!!! Och som ni kanske såg i hennes gästinlägg så hittar ni henne här! 

Jag letade lite i mitt mobilarkiv och hittade några muffins som jag och min bästis Soma bakade för ganska länge sen:    Måste dra! Ha en mysig fredag!

Av Avin Sadun - 12 maj 2011 16:30

Jag har inte riktigt kommit igång med bloggen så bra, men till helgen kanske det blir något...

Idag så var det en trött dag i skolan, jag var väldigt trött och gäspade flera gånger under samma lektion, vilket irreterade mig lite.

Men jag är lite nervös över vad jag fick i dom två sista proven som vi hade i måndags och i tisdags, två ämnen jag är lite mindre bra på 

Nämligen matte och NO...


Men gör man så gott man kan så går det nog bra!

Ha en fortsatt trevlig torsdag!!!  

Av Avin Sadun - 9 maj 2011 12:12

Hejhej Emmelie här :]

Gästbloggar hos Avin bara för att jag är lite busig^-^

Jag har hjälpt henne med hennes design så jag hoppas hon är nöjd :)

Som sagt, mentor time efter rasten...

Besök gärna min blogg här !


Puss !

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om bloggen?
 Superbra! Kollar varje dag!
 Jättebra! Kollar några gånger i veckan.
 Den är okej. Kollar någon gång i veckan.
 Nej, den är inte bra. Behövs mer grejer för att få igång den. Kollar någon gång i månaden.
 Superdålig!! Dåligaste bloggen någonsin. Kollar aldrig!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards