Alla inlägg under oktober 2011

Av Avin Sadun - 12 oktober 2011 17:04

När jag slutade idag så skulle jag möta mamma och mina syskon i stan, och när jag kom dit, så såg jag att dom inte hade kommit än, så jag och två vänner, Matilda och Maja, gick runt lite på stan, och bestämde oss för att köpa lite godis, medans jag väntade på dom.

Jag behövde ju köpa ett par nya skor till hösten, så jag gick in till sko-affären och provade minst 5 olika par innan jag bestämde mig (efter en lång debatt med mig själv) för ett par svarta, korta, men varma boots. Och så klart från barnavdelningen eftersom jag inte passar i vuxenavdelningen... 35 i storlek kan vara jobbigt ibland, hehe.  

Efter att jag betalat ringde jag mamma, och hon sa att hon var nära gallerian som jag var i, så vi möttes, och hon sa att hon en snabbis skulle till DinSko, och när hon kom ut, så pratade vi lite om vart vi skulle fika, och sedan så började något tjuta. Efter att det tjutit klart så var det en man som sa i en högtalare: "Detta är ett viktigt meddelande: Det brinner i gallerian, och ni måste ta er ut så snabbt som möjligt!" Och det upprepades på engelska & svenska flera gånger. Huh... nu har jag skrivit mycket, så jag ska nog bara visa er en bild på lite munkar som vi hann köpa från ett munkstånd utanför gallerian, och sedan gick vi hem! Haha, det blev mycket denna gång!: 

Utan blixt:


 

Och med blixt: 


 

Ha det bra!

Av Avin Sadun - 11 oktober 2011 15:59

Första innlägget i kategorien "Insperation":

När jag, mamma, pappa, och min 2 småsyskon hade gått för att handla ett par dagar sedan, så orkade jag inte gå ut ur bilen, så jag stannade kvar för att lyssna på musik och såg att det fanns lite papper och en penna, så jag började klottra lite på pappret. Och sedan bestämde jag mig för att det skulle föreställa två träd. Men vad mer det föreställer får ni själv klura ut...   ;


 

Jag undrar om ni kan hitta där det står "Love"? ^^ 


Av Avin Sadun - 7 oktober 2011 20:19

I tisdags så kom Augusta, Natali och Elin hem till mig, vi går i samma klass, och dom ville jätte gärna baka. Så när vi kom hem så åt vi lite mellanmål, och vi satte sedan på min dator och kollade på flera olika recept. Eftersom det var kanelbulle dagen, så tänkte vi att vi kanske kunde göra bullar.

Men det tar ju ganska lång tid med jäsningen och allt, så det vart inte det. Vi satt i kanske en halv timme och kolla på massor... Och vi ville gärna ha något med choklad och hallon. 

Så vi tänkte till slut på rulltårta, och jag hitta ett bra recept med chokladrulltårta med hallonkräm. 

Och det vart gott... Men inte så snyggt... Och det vart många bilder också! 


     

Resten av bilderna vart i miniatyr för att annars skulle dom säkert ta upp en hel sida! 

    

 

   

   

     


Ha det gött!! 

Av Avin Sadun - 2 oktober 2011 14:24

Jag tänkte börja med en ny kategori, men vet inte riktigt vad ni tycker... Den heter Insperation och jag kommer helt enkelt att lägga upp några bilder jag tycker är fina, mest natur och sånt, eftersom jag tycker att det är en superbra insperationskälla.  


Om jag ska rita, måla eller hitta på någon låt, så vänder jag mig alltid till naturen, vet inte riktigt varför, men jag vill jätte gärna veta om ni också har någon insperationskälla och vad det är. 

Skriv också om något ni gärna vill att jag ska ta kort på något som inspererar er! 

Här kommer en bild på en regnbåge jag tog kort på. Jag tycker personligen att regnbågar är något som är riktigt fint, haha... 

 

Av Avin Sadun - 1 oktober 2011 11:48

Augusta var hemma hos mig för... vad var det?... Några dagar sen tror jag. Och då ville hon baka med mig. Vi var i bibblan och pluggade lite där. Sedan kom vi på att vi att vi kunde låna någon bok om recept, och lånade 2.

Sedan tog vi en fika där och kollade igenom böckerna, och bestämde oss för att ta vitchoklad cupcakes med vaniljsmörkräm.

Ett tips är att om det står osaltat smör så ska det vara det! 

Trodde inte det spelade någon riktig roll, men för att vara ärlig smakade smörkrämen... Hur ska jag skriva det?... INTE GOTT!! 

Vi använde smör med salt i... 

Men jag ska nog inte skriva så mycket mer, ni kan ju ta en titt på hur dom vart. Hoppas iaf att Augusta hade roligt! P.S själva cupcaksen blev ganska goda! Och skulle vara lite lagomt kladdiga i mitten...


   

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om bloggen?
 Superbra! Kollar varje dag!
 Jättebra! Kollar några gånger i veckan.
 Den är okej. Kollar någon gång i veckan.
 Nej, den är inte bra. Behövs mer grejer för att få igång den. Kollar någon gång i månaden.
 Superdålig!! Dåligaste bloggen någonsin. Kollar aldrig!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards